Nové Twisto karty jsou tak výrazné, že se ti v peněžence neztratí. Doufáme, že se ti líbí. My ti zas ukážeme další karty, které se líbí nám.

Neonové Monzo

Ještě před tím, než bylo Monzo Monzem (jde o britskou online banku) a nemělo ani bankovní licenci, vydávalo pod jménem Mondo předplacené karty. Byly to prototypy pro takzvané “early adopters”, tedy první nadšené zákazníky. Head of Design tehdejšího startupu Hugo Cornejo o prvních kartách přemýšlel jako o prototypech podobných prvním kusům nových aut, která se prezentují na autosalonech – jsou odvážně barevná, aby přilákala pozornost. "Vždycky používají šílené barvy, aby vám řekli, že je to v dílech," řekl pro časopis Wired. Barva prvních Monzo karet tak byla taky hodně výrazná – neonová korálově červená. Její barva poutala takovou pozornost, že se Monzo nakonec rozhodlo z prototypu udělat svůj standard. A to nejen kvůli designu. "Výroba karet je velmi složitá. Má spoustu omezení ve výrobě, včetně schvalování od třetích stran. Výroba vzorků trvá skutečně dlouho,“ doplňuje Cornejo. Když se tedy dnes ve světě financí řekne Monzo, všichni vidí červeně.  

Progresivní N26

Německá neobanka N26 zase vsadila na výraznou neviditelnost a její karty jsou transparentní. Vidět jsou jen údaje ke o kartě, zbytek tvoří průhledný plast. Banka založená v roce 2013 je rovněž považována za první instituci, která zdemokratizovala používání kovových platebních karet. Svým zákazníkům je nabízí za 16,99 euro měsíčně. Do té doby byly kovové karty výsadou jinak napěchovaných bankovních účtů. Nicméně kovové karty nakonec zpopularizovala jiná firma. Tušíš která?

Kovový Revolut

Britský startup Revolu letí světem jako namydlený blesk. V roce 2018 se mu povedlo udělat pořádné “haló”, když pro svoje zákazníky vydal kovovou kartu se speciálním tarifem, ve kterém nabízel prémiové služby jako třeba concierge servis nebo cashback v bitcoinech. 18gramová karta vyrobená z jednoho plátu oceli pomocí diamantových vrtáků za 299,99 Kč měsíčně způsobila pořádný poprask. Třeba i proto, že hned po vydání se na ní (chytře) čekaly fronty.

Investorská Curve

Curve karta představuje chytré řešení pro všechny, kteří používají hodně platebních karet, ale s sebou chtějí nosit jenom jednu, nebo ještě lépe – jen jeden telefon. Curve totiž vznikla jako nástroj, který svým uživatelům umožní díky aplikaci používat všechny karty v jedné. Za nás právě Curve povýšil kovové karty ještě na jinou úroveň. Ty pro investory jsou kovové a barevné a nemají na sobě ani jedno čísílko. Všechny informace o kartě má jejich majitel/ka ve své appce. Vlastně, jednu vadu na kráse investorská Curve karta má – zdaleka není pro každého a v součastnosti Curve žádné nové investory nepřijímá. Běžný smrtelník se tak (zatím) musí spokojit s běžnou Curve kartou.