Každá firma prošla v posledních týdnem zkouškou ohněm. Těžko předpokládatelná ekonomická situace prověřila její životaschopnost, přesun z kanceláří do home office režimu zas akceschopnost. V Twistu jsme zjistili 2 věci – home office funguje a Twisto je relevantní službou na trhu.

Na začátku pandemie v České republice jsme byli trochu napřed. Home office jsme plošně nařídili už ve čtvrtek 12. března. 130 lidí se ze dne na den muselo z kanceláří přesunout domů. A ze dne na den jsme museli zařídit vybavení 75 % zákaznické podpory, která v kancelářích pracovala na stolních počítačích. Proto se na rychlo nakoupili notebooky s VPN připojením, abychom mohli nadále pracovat se stejnými systémy jako z kanceláře. “Počet hovorů, e-mailů a chatů se nám zvednul o 30 %, zároveň se nám taky prodloužila délka hovorů,” říká Barbora Davidová, šéfka zákaznické podpory. “Zcela nová situace, která se během týdnů dramaticky měnila, u klientů samozřejmě vyvolávala spoustu otázek,” vysvětluje nárůst zájmu Barbora.

Schůzky nahradily cally: kratší a efektivnější

Už léta v Twistu používáme Slack. Teď se stal hlavním komunikačním nástrojem. Schůzky a meetingy nahradily cally přes Zoom a Hangout. Hned na začátku jsme se domluvili, že se budeme chtít během meetingů i vidět. Některé týmy začínají každý den poradou, na které se rozvrhne práce. Management má každý den 30minutovou schůzku, na které se shrnou nejdůležitější informace. Za běžného provozu, kdy mnozí z managementu cestovali po Evropě, by se jen těžko scházeli na jednom místě v jeden čas. “Před karanténou jsem byl docela odpůrce home officů, teď se ale ukázalo, že dokážeme být ještě produktivnější,” přiznává CEO Twista Michal Šmída. “Ukázalo se, že schůzky v Polsku nebo i jinde zvládneme po Zoomu, takže si v budoucnu budu o to víc rozmýšlet, kam se fyzicky vydám. A taky se mi líbí délka meetingů. Před korovirem jsme drželi nepsané pravidlo 60minutových schůzek, dneska ale vše podstatné zvládnem klidně za 15 minut. Ostatně mít hodinovou schůzku přes Zoom mi přijde hodně vyčerpávající,” dodává Michal Šmída. “Zjistili jsme, že máme práci jako koníček. Ta spousta vložené energie a času je výjimečná. Nedovedu si představit, že by takhle fungoval nějaký tým v bance,” komentuje pracovní nasazení Michal Kročil, šéf oddělení risku. Produktivitu práce si pochvaluje i Viktor Stískala, zakladatel a šéf developmentu Twista. “Zjistil jsem, že nemá smysl orientovat se na jedno pracovní místo. To se bude hodit, až budeme hledat další talenty,” dodává Viktor.

Twisto: platby současnosti

Hned po vyhlášení nouzového stavu se zvedla čísla u používání platebního tlačítka Twisto Pay. Jde o bezhotovostní nakupování na internetu, které v době zvýšených hygienických standardů začaly svým zákazníkům doporučovat samotné e-shopy. “Okamžitě se ukázalo, že Twisto je v současné situaci velmi relevantní služba, protože lidé nakupují přes internet, platí bezdotykově a zřízení Twista zvládnou online bez poboček,” popisuje zkušenosti z posledních týdnů šéf marketingu Lukáš Janoušek. Nepředvídatelná ekonomická situace se samozřejmě odrazila i na finančním plánování firmy. I to ale mělo pozitivní důsledky. “Víc kriticky přemýšlíme nad tím, co děláme a jak to děláme. Ve finále pak lépe prioritizujeme naše zdroje, což jsou peníze a čas,” shrnuje Renata Salata, Chief Growth Officer Twista. “A pokud jde o mě osobně, jsem víc v klidu. Netrávím čas v zácpách, takže šetřím svoje nervy i životní prostředí,” směje se Renata. Do kanceláří se v Twistu postupně vracíme, posilněni zkušenostmi, že i v těžkých časech umíme rychle a efektivně jednat.