Twisto bylo nuceno reagovat na současnou ekonomickou situaci úpravou ceníku a poskytování některých služeb. Touto změnou se ale rozhodně nemění náš transparentní postoj k vám, našim zákazníkům a zákaznicím. Doufáme, že zde najdete všechny odpovědi, které vás v této chvíli mohly napadnout.

Proč jste mi snížili limit?

Cena peněz na trhu v uplynulých měsících skokově narostla a z některých dosud fungujících modelů se tak staly obchodně neudržitelné. Bohužel se to týká i výše limitu tisíců našich klientů. Abychom vám mohli i nadále poskytovat služby Twista, museli jsme váš limit snížit.

Jak jste vypočítali novou výši mého limitu?

Novou výši vašeho limitu jsme zvolili tak, aby pro nás financování vašeho Twisto účtu bylo z obchodního hlediska stále ještě udržitelné.

Může mi Twisto bez mého svolení snižovat limit?

Ano, může. Podle Všeobecných obchodních podmínek, oddíl 2.7., na to má Twisto právo. Všeobecné obchodní podmínky najdete tady.

Jak můžu zrušit svůj účet?

Svůj účet můžete kdykoliv bez udání důvodu zrušit na dotaz@twisto.cz. Výpovědní lhůta je 1 měsíc a začíná běžet prvního dne následujícího měsíce po podání výpovědi. Poté je třeba maximálně do 30 dnů vyrovnat všechny svoje závazky. Po celou dobu samozřejmě platí stejná pravidla jako dosud: prvního v měsíci dostanete vyúčtování svých Twisto plateb, na jejichž úhradu máte do 15. dne v měsíci čas.

Jak dlouhá je výpovědní lhůta u Twista? Někde píšete 2 měsíce, někde 1 měsíc.

Máte pravdu. Výpovědní lhůty jsou různě dlouhé a to může být matoucí. Pokud reagujete na mail, ve kterém vám oznamujeme změnu Všeobecných podmínek a vy s nimi nesouhlasíte, je třeba to uvést v žádosti o ukončení Twisto účtu. Výpovědní lhůta je pak 2 měsíce a začíná hned druhý den po oznámení nesouhlasu se změnou obchodních podmínek. Pokud ale nesouhlas s obchodními podmínkami neuvedete a požádáte o běžnou výpověď, výpovědní lhůta je dlouhá 1 měsíc a začíná první den následujícího měsíce.

Jak dlouho ještě můžu využívat svoji současnou výši limitu?

Současnou výši limitu můžete využívat do 8. ledna 2023, v následujícím týdnu ji snížíme. Na využívání Twisto účtu se kromě nové výše vašeho limitu (a nového ceníku a nabídky služeb od března 2023, popsaných tady) nic nemění. Celý měsíc platíte Twistem, první den následujícího měsíce dostanete vyúčtování, které je splatné vždy 15. den v měsíci.

Můžu se po snížení limitu dostat v Twisto účtu do mínusu a co to znamená?

Ano to se může stát. Ve chvíli, kdy před snížením limitu vyčerpáte víc než bude jeho nová výše, můžete se v Twisto účtu dostat do mínusu. Nic závažného to ale neznamená. Je třeba jen Twisto platby uhradit tak, abyste se dostal/a zpátky do plusu. Pak můžete Twisto účet dál používat.

Nesouhlasím se změnou Všeobecných obchodních podmínek, ale zároveň mám aktivní splátky. Co teď?

Máte v podstatě 2 možnosti. Můžete vypovědět smlouvu kvůli nesouhlasu se Všeobecnými obchodními podmínkami, což znamená, že vám běží 2měsíční lhůta a po jejím skončení musíte do 30 dnů  všechny závazky u Twista doplatit. Druhou možností je přejít na tarif Online, který je zdarma, doplatit splátky podle předem daného harmonogramu a vypovědět smlouvu u Twista až pak. U obou možností je nám líto, že pro vás Twisto už není relevantní službou.

Existuje možnost, že mi můj Twisto limit v budoucnu zase navýšíte?Snížení limitu jsme dlouho zvažovali a opravdu nemáme radost, že jsme u vás k tomu museli přistoupit. V tuto chvíli jsme u vás zvolili takovou výši limitu, aby pro nás byla z obchodního hlediska stále ještě udržitelná. Pokud to však pro vás není akceptovatelné, můžete o navýšení tarifu požádat pomocí Twisto appky nebo přes svůj účet na webu. Poprvé ale až po 3 měsících od snížení limitu. Vaši žádost pak posoudíme individuálně.

Proč se mění Všeobecné obchodní podmínky?

Všeobecné obchodní podmínky jsme změnili především proto, že se zásadně změnila situace na finančních trzích. Cena peněz, které od nás máte každý měsíc k dispozici, se zdvojnásobila. Navíc, poslední úprava poplatků proběhla v roce 2018, což je více než 4 roky.

Zvedáte cenu poplatků za tarify, nabízíte i něco nového?

V tarifu Premium, který bude od března 2023 za 199 Kč měsíčně, jsme zrušili limit 16 500 Kč na použití zvýhodněného směnného kurzu. Od března bude možné platit v cizí měně do výše vašeho měsíčního limitu Twisto účtu.

Kdy bude nový ceník Twisto tarifů platný?

Nový ceník bude platný od 1. 3. 2023.

Kde najdu nové znění Všeobecných obchodních podmínek?

Všeobecné obchodní podmínky najdete tady, a to včetně ceníku.

Co přesně se mění ve Všeobecných obchodních podmínkách?

Mění se cena za Twisto tarify a některé poskytované služby u jednotlivých tarifů. Konkrétně jde o zvýšení poplatků u tarifu Standard na 99 Kč a tarifu Premium na 199 Kč. Zároveň už v tarifu Online nebude dostupná virtuální karta. V tarifu Premium bude nově možné využívat výhodný směnný kurz až do výše měsíčního limitu. Služby v tarifu Standard zůstávají stejné.

Bude pro mne Twisto nadále relevantní službou?

Věříme, že ano. Nová výše poplatků se rovná jednomu nákupu lepší kávy nebo obědového menu. Za tuto cenu od nás budete nadále dostávat bezpečné a pohodlné placení, včetně možnosti rozložit si větší nákupy do více měsíců s Nákupem na třetinu zdarma nebo s Twisto Splátkami za transparentní poplatek. Zároveň máte díky Twisto appce jednoduchý přehled o svých měsíčních výdajích.

Jak se mění nabídka služeb u jednotlivých tarifů?

Mění se nabídka služeb u Online a Premium tarifu. Služby poskytované v rámci tarifu Standard zůstávají stejné. V tarifu Online nebude dostupná virtuální karta. V tarifu Premium byl zrušen limit pro využití výhodného směnného kurzu a nově jej bude možné využít do výše měsíčního limitu.

Proč už nebude v tarifu Online dostupná virtuální karta, ale jednorázová na splátky?

Vzhledem k měnícím se podmínkám na trhu s financemi se poskytování virtuální karty zdarma stalo pro Twisto nadále neudržitelné. Od března 2023 bude virtuální karta k dispozici jen v tarifu Standard a Premium. Zároveň jsme chtěli v tarifu Online zachovat možnost placení kartou. Jednorázová karta na splátky se hodí na větší nákupy, které plánujete dopředu a které si zároveň chcete rozložit do více měsíců. Jednorázovou kartou na splátky zároveň čerpáte prostředky především ze svého Splátkového limitu, což jsou vedle měsíčního limitu další peníze, které máte od Twista k dispozici. Více i o jednorázové kartě můžete přečíst tady.

Chci zrušit svůj účet a doplatit své závazky. Do kdy to musím udělat?

To je nám líto. Pokud jste se tak rozhodl/a, že s novými obchodními podmínkami nesouhlasíte, můžete svůj účet zrušit na dotaz@twisto.cz. Výpovědní lhůta je 2 měsíce. Poté je třeba maximálně do 30 dnů vyrovnat všechny svoje závazky. Po celou dobu samozřejmě platí stejná pravidla jako dosud: prvního v měsíci dostanete vyúčtování svých Twisto plateb, na jejichž úhradu máte do 15. dne v měsíci čas.

Jak můžu v Online tarifu platit Twistem, když už nemůžu používat virtuální kartu?

Můžete nadále využívat platební tlačítko Twisto Pay, které je dnes na několika tisících e-shopech v ČR a jejich počet stále rozšiřujeme. Zároveň v Online tarifu zůstává i služba Twisto Snap, kterou je možné zaplatit faktury nebo složenky za nájem, elektřinu nebo telefon. Více se o Twisto Snap dozvíte tady. Zároveň máte k dispozici i jednorázovou virtuální kartu na splátky, díky které můžete čerpat i prostředky ze svého Splátkového limitu. O jejích výhodách si můžete přečíst zde.

Jaký je můj limit pro zvýhodněný směnný kurz v tarifu Premium?

Váš limit na využití zvýhodněného směnného kurzu v tarifu Premium  je teď stejný jako celková výše vašeho měsíčního limitu na Twisto účtu. Předchozí omezení na 16 500 Kč bylo zrušeno.

Jak si můžu vybrat tarif, který chci?

Snadno. V Twisto appce vyberte záložku “Více” a zvolíte “Změna tarifu”. Na webu změnu tarifu najdete po přihlášení pod svým jménem (vpravo nahoře). Předem upozorňujeme, že změna tarifu z vyššího na nižší se projeví od 1. dne následujícího měsíce. Poslední poplatek za tarif tak najdete ve svém vyúčtování v měsíci, kdy už budete mít nižší tarif. Příklad: 18. 12. 2022 si změníte tarif z tarifu Standard na Online. Poslední poplatek za tarif Standard tak najdete ve vyúčtování, které vám přijde na začátku ledna 2023.

Co se stane, když si žádný tarif nevyberu?

Pokud nechcete přejít na náš Online tarif, který je úplně zdarma, můžete svůj účet zrušit mailem na dotaz@twisto.cz. Stále však Twisto můžete využívat bez registrace prostřednictvím tlačítka Twisto Pay na několika tisících e-shopů. Upozorňujeme je, že do deaktivace Twisto účtu používejte při nákupech s Twisto Pay jiný mail, než pod kterým máte Twisto účet vedený. Zároveň na některých z nich už dnes najdete možnost Nákupu na třetiny od Twista, také bez registrace. Víc informací o této službě najdete tady.

Co když nesouhlasím se změnami, pro které se Twisto rozhodlo?

Věříme, že i přes změny, pro které jsme se rozhodli, může být Twisto stále vaším partnerem pro nakupování a placení. Pokud si ale myslíte, že pro vás už nemůžeme být relevantní službou, můžete vypovědět svůj Twisto účet na dotaz@twisto.cz. Vaší žádosti samozřejmě vyhovíme, budeme jen potřebovat znát dvě po sobě jdoucí čísla z vašeho rodného čísla za lomítkem (např. /*88* nebo /88**) pro ověření.

Co všechno zahrnuje Online tarif?

S Online tarifem, který zůstává stále zdarma, můžete nakupovat na několika tisících e-shopů pomocí tlačítka Twisto Pay, ve vybraných obchodech máte nákup na třetiny ZDARMA a můžete také využívat jednorázovou kartu na splátky.  Zároveň si můžete rozložit své nákupy na splátky za fér poplatek a odložit splatnost.  V Online tarifu zůstává také služba Twisto Snap, kterou je možné zaplatit faktury nebo složenky za nájem, elektřinu, telefon či cokoli dalšího. Více se o Twisto Snap dozvíte tady. S Online tarifem máte přístup ke slevám, výhodným nákupům i nákupům s cashbackem.

Co všechno zahrnuje Standard tarif?

Ke všem službám v tarifu Online máte navíc k dispozici bezpečnou virtuální kartu, kterou si můžete přidat do Apple/Google Pay.  A pokud budete chtít, můžete si zdarma přiobjednat dokonce 2 elegantní fyzické Twisto karty.

Co všechno zahrnuje Premium tarif?

Ke všem výhodám Online i Standard tarifu máte navíc ještě cestovní pojištění až pro 6 členů domácnosti. Zároveň můžete využívat zvýhodněný směnný kurz, od března 2023 nově až do výše svého měsíčního Twisto limitu.

Platí měsíční poplatek všichni zákazníci Twista?

Neplatí. Pokud si vyberete Online tarif, můžete Twisto využívat zdarma.

Pokud budu i dál využívat tarif Online, jak zjistím, že už nemůžu platit svojí virtuální kartou?

Karta přestane být aktivní 1. 3. 2023. Od začátku března ji už nemůžete využívat a ve svém účtu ji uvidíte jako neaktivní.