Ještě nikdy nevypadal největší slevový svátek tak jako letos. Ovlivní ho krize, pandemie, nadšení i strach. Jedno ale zůstane stejné: bude se nakupovat jako o život. Protože i když se za touto akcí skrývá především chytrý tah obchodníků, nákupy na Černý pátek se zkrátka vyplatí.

Dárky zabalené, Vánoce daleko

Minulé roky Black Friday pozvolna rozjížděl nákupy na Vánoce. Letos to je jinak. Černý pátek zastihne zákazníky buď uprostřed vánočních nákupů, nebo klidně i ve finiši. Informace o kolabujících dodavatelských řetězcích vyvolaly obavy, jestli bude dárků těsně před Štědrým dnem dost a jestli dojdou včas. A tak lidé budou tentokrát ve slevových akcích nakupovat, jako kdyby advent právě končil. Navíc také panuje obava, že se kamenné prodejny kvůli covidu brzy zavřou. A tak je to možná poslední příležitost si na zboží fyzicky sáhnout. Alespoň pak bude před Vánoci klídeček. Dárky ve skříni, dost času na úklid 😎

Co (ne)bude ve slevě

Vypadá to, že na elektronice se tento rok moc vydělat nedá. Kvůli čipové krizi se rýsuje horší dostupnost především na poli spotřební elektroniky (od elektrických zubních kartáčků až po sušičky) a výpadky zasáhnou nejspíš i telefony. A i když se nepochybně najdou výhodné nabídky i v tomto sektoru, lepší bude zaměřit se na módu, kosmetiku, hračky nebo knihy.

Ostatně podle údajů Twista se minulý rok lidé vrhli na slevy především v obchodech s oblečením. Bezkonkurenčně nejvíc využívali slevy na spodní prádlo u Astratexu, favoritem se stalo zboží i na stránkách Reserved a bez odezvy nezůstaly ani výhodné nabídky na oblečení z Bibloo.cz. A na stránky těchto značek se vyplatí mrknout i letos.

Mladí a zodpovědní?

Slevové šílenství využije především mladá generace. I kvůli tomu, že se nejpodstatnější část Black Friday letos opět odehraje v online světě, věk zákazníků se tak bude nejčastěji pohybovat v rozmezí 18-44 let a tomu se musí prodejci přizpůsobit. Přichází proto ke slovu digitální zážitek se vším dobrým, co může nabídnout. Včetně virtuálního vyzkoušení oblečení.

A ještě jednu věc chce mladá generace i během konzumního svátku – udržitelnost. Značky, které prodávají ekologicky šetrné výrobky, mladí lidé během Černého pátku nepochybně podpoří, byť by neměly tak velké slevy jako konkurence. Třeba s čistým svědomím můžete utrácet na stránkách úspěšného startupu Zalando, který letos jako první řetězec zavedl pro zákazníky po celé Evropě kategorii pre-owned, tedy oblečení z druhé ruky.

Kup teď, plať později, frčí teď

Víc než kdy jindy také přijde letos na řadu stále oblíbenější způsob placení Buy now, pay later. Zákazníci dostanou zboží hned a mají čas na to, aby za něj zaplatili. Velké i malé značky vědí, že chytit se tohoto trendu je důležité. V době, kdy Česko bojuje se skokově rostoucími cenami energií a rychle se zvyšující inflací, je tento typ plateb pro mnoho lidí chytrým řešením. Nejchytřejším samozřejmě v případě, když se do něj pustí s tím, kdo tento způsob placení v Česku zavedl. S Twistem 😉. Na naší vánoční stránce najdete tipy na e-shopy, kde lze nakupovat teď a platit, až opadá stromeček.

Happy Black Friday 💜