Nestihnuli jste naši prezentaci na Business Tuesday? Připravili jsme pro vás shrnutí toho, o čem jsme mluvili. V závěru článku také máte možnost si stáhnout naši prezentaci. Každý týden se s vámi také podělíme o část našeho know-how ze zvyšování konverze. Pokud nechcete o články přijít, dejte dole follow.

Konverze

Průměrný konverzní poměr v českém e-shopu je zhruba 3 procenta. Tedy ze stovky návštěvníků e-shopu dokončí a zaplatí nákup zhruba 3 lidé. Zvyšování počtu objednávek tak můžete realizovat tím, že zvýšíte traffic. Existuje ale také druhá cesta. Z těch sto návštěvníků zboží do košíku vloží každý desátý návštěvník e-shopu, ale kam se potom podělo těch 7 potenciálních objednávek? To je otázka, kterou se zabýváme my v Twisto. Nejsme jenom platební služba, zajímá nás zvyšování konverzního poměru a průchodnost košíkem. V Twisto rádi vše měříme, ptáme se, proč se to stalo, a hovíme si v detailu. Naše platební metoda je také jednou z cest, jak dosáhnout úspěšnějšího košíku.
Definovali jsme čtyři základní oblasti, které vám mohou pomoci se zvýšením efektivity košíku:

1) Rychlost = konverze

Každá vteřina, kterou člověk musí strávit čekáním při načítání stránek, snižuje pravděpodobnost konverze o 7 %, zároveň o 11 % snižuje počet zobrazených stránek. Pravdivost tohoto bodu potvrzuje Amazon.com, který změřil, že zrychlení načítání stránek o 100 ms se rovná nárůstu tržeb o celé jedno procento. Tudíž pomalé stránky a pomalý košík je cestou, jak ztratit potenciálního zákazníka.

2) Dejte zákazníkům pocit bezpečí

Požadujete po zákazníkovi registraci? Pak jej na viditelném místě ujistěte, že jeho data jsou u vás v bezpečí. Možná si myslíte, že to je klišé, ovšem podle měření contentverve.com zvyšuje zmínka o garanci ochrany osobních údajů počet zákazníků až o 20 %. Proto pokud nabízíte nějakou garanci, neváhejte ji zákazníkovi řádně prodat na dobře viditelném místě, například také v nákupním košíku. Loga kartových asociací a platebních zprostředkovatelů tak vzbuzují pocit bezpečí a kredibility.

3) Buďte přehlední

Nenechejte zákazníka nic hledat, musíte mu vše naservírovat přímo pod nos. Jasné grafické zpracování nákupního košíku nebo řádně zvýrazněné tlačítko „koupit“ je potenciálním klíčem k úspěchu. Již zmiňovaní contentverve.com uvádí, že z jejich A/B testování vyšlo, že zvýrazněné tlačítko „add to cart“ navýšilo konverzní poměr o 34 %. Nebojte se tak A/B testovat jednotlivá řešení, abyste našli správnou cestu pro váš segment zákazníků.

4) Buďte jednodušší pro zákazníka

Kolik máte kroků v košíku? Pokud 7 a více, měli byste košík zjednodušit. Zákazník nechce strávit více času v samotném procesu objednávky než při výběru zboží. Méně přehledných kroků zvyšuje šanci, že prodáte více, tedy porostete businessově. V tomto kroku přichází také platební metody. Chcete, aby zákazník platil předem, ale zároveň musí pokaždé znovu a znovu vypisovat platební kartu? Nabídněte mu možnost si kartu uložit do platební brány. Nákupní proces se zkrátí o desítky vteřin. Twisto například nabízí platbu jedním kliknutím. S partnery jsme změřili, že při správné komunikaci umí Twisto konverzi zvednout až o 20 %.

Co jsme vlastně chtěli říct. Naše platební řešení přichází až v posledním kroku, ale my se chceme věnovat i bodům výše. Analyzujeme chování zákazníků v košících, tak pokud si s námi chcete popovídat o vašem košíku, neváhejte nás kontaktovat. Aby Twisto správně fungovalo a mělo efekt navýšení konverze, je důležité připravit dobře „cestu košíkem“, tak aby se co nejvíce vašich potenciálních zákazníků dostalo do finiše.

V příloze tohoto příspěvku přikládáme naši prezentaci z Business Tuesday konference „Trendy v online platbách“.

Jak testujete nastavení košíku vy? Podělte se s námi v komentářích.