Rok 2020 nejen, že posadil většinu národů před monitory, urychlil taky nejrůznější digitalizační procesy. Česká e-commerce loni vzrostla o 26 % na celkových 196 miliard korun, což je další argument pro online podnikání. Máme pár tipů, které by ti tvoji cestu za online byznysem mohly usnadnit.

Potřebuješ k práci lidi? Nevadí!

Jsou to fyzioterapeuti, cvičitelé, inženýři nebo učitelé. Donevávna se zdálo, že bez fyzického kontaktu se tyhle profese neuživí. Ale chyba lávky. Právě posledně jmenovaní se museli ze dne na den naučit ovládnout online prostředí a uspět v něm. Už před tím tu ale byla pěkná řádka učitelů, kteří v onlinu uspěli. My máme rádi třeba Broňu z Brna, který učí angličtinu. A co zmiňovaní fyzioterapeuti nebo inženýři? Nemusíte učit celou Českou republiku, ale nabídněte online individuální lekce nebo sepište svoje know-how do ebooku, který lze také poskytovat za peníze. Navíc se může jednat o hezký pasivní příjem.

Máš produkty k prodeji? Založ si e-shop!

Vyrábíš něco, o co by lidé mohli mít zájem? Jdi napojený/á na dodavatele produktů, které v Česku chybí? Založ si e-shop. V současnosti to není žádná raketová věda. Existuje řada nástrojů, které ti se systémem online obchodu pomůžou od začátku do konce. Můžeme doporučit UPgates, kde ti dokonce pomohou s výběrem oboru podnikání, můžeš si projet jejich akademii a dovzdělat se v oblastech, ve kterých máš mezery. Nebo se můžeš podívat na platformu Jedeme online, kterou během první vlny pandemie založili čeští podnikatelé s cílem pomoci kolegům a kolegyním zorientovat se v online prostoru.

Nevíš, kam se vrtnout? Inspiruj se!

Asi není tajemstvím, že přijít s unikátním nápadem je mnohem těžší, než se nechat inspirovat už existujícími podniky. Jasně, druhý Google je už asi zbytečné vymýšlet (zvlášť když máme Seznam), na druhou stranu i Twisto vzniklo během první vlny trendu Buy now, pay later plateb, které se objevily nejdřív v západní Evropě (švédskou Klarnu máme v Twistu rádi úplně všichni). Podívej se tedy, co frčí jinde, nebo zkus vymyslet, jaké oblasti obchodu a lidské činnosti vůbec by šlo přenést do digitálního prostoru a tím jim přidat vyšší hodnotu. V poslední době se o to v České republice pokouší třeba startup Accomango, který chce udělat “Booking.com” pro ubytování sezónních pracovníků nebo Campiri, kteří se pokouší o “Airbnb” s karavany.